آموزش صحیح تعزیه مورد توجه متولیان فرهنگی و دینی قرار گیرد

پایگاه خبری هدهد تفرش:

خبرگزاری مهر: کارگردان تعزیه اراکی تعزیه را هنری پدر پیشه در استان مرکزی دانست و گفت: بیشتر تعزیه خوانان این هنر را از پدران خود آموخته اند و پدرانشان نیز از پدرانشان فرا گرفتند و لازم است امروزه آموزش صحیح تعزیه مورد توجه متولیان فرهنکی و دینی قرار گیرد .

مهدی دریایی در گفتگو با خبرنگار مهر آموزش صحیح در تعزیه را  امری مهم بیان کرد وافزود: تاسیس هنرستان ها و رشته های دانشگاهی تعزیه موجب می شود که آموزش علمی و کلاسیک در کنار تجربه ، تعزیه را از آسیب های موجود حفظ کند.

وی آگاهی کامل تعزیه خوانان جوان به شعرها، موسیقی و سبک ها  تعزیه و شناخت نسخ را از مزایای علمی شدن تعزیه عنوان کرد.

این کارشناس تعزیه  از آسیب هایی که امروز تعزیه با آن روبروست نگران است و گفت: هم اکنون نسخ تعزیه در زمینه های مختلف ترکیب شده است که باید کارشناسی و تفکیک شوند.

وی افزود: تحریفات در تعزیه و خرافه های وارد به آن باید کارشناسی و خارج شود و همینطور باید از برخی آهنگ ها و سبک های غربی و شعرهای بی محتوا که در تعزیه وارد شده، جلوگیری کرد.

دریایی نقش پوشی و رنگ شناسی را نیز یکی از مشکلات مربوط به تعزیه خواند و بیان کرد: گاهی در تعزیه ها لباس های نقش زنان و مردان اشتباهی پوشیده می شود و یا در انتخاب رنگ ها اصول تعزیه و فلسفه اش در نظر گرفته نمی شود.

وی معتقد است که در استان مرکزی کار اساسی و پایه ای در خصوص تعزیه صورت نگرفته است و گفت: البته اداره ارشاد استان امسال فعالیت هایی چون سوگواره استانی و کشوری و بزرگداشت استاد حیدری در تفرش را داشته ، ولی تعزیه در استان مرکزی جا برای کار بسیار دارد.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : برچسب:, | 9:33 | نویسنده : میثم اله وردی |